TIEDOTE: Saint Vacant ja Ruosniemi Brewery yhdistivät voimansa – kengäntekijän kasvot koristamaan uutta käsityöläisolutta

Tiedotusvälineille

Julkaisuvapaa 19.9.2019 klo 08:00

SAINT VACANT JA RUOSNIEMI BREWERY YHDISTIVÄT VOIMANSA – KENGÄNTEKIJÄN KASVOT KORISTAMAAN UUTTA KÄSITYÖLÄISOLUTTA

Insinöörivetoisen pienpanimon juomilla on kasvot ja tarina. Panimon etikettien kuvituksena on oikeita ihmisiä, aitoja ammattinsa edustajia. Paikkansa pullon kyljestä ovat löytäneet esimerkiksi diplomi-insinööri Jannis, ekonomi Maisa ja Konsultti Katri. Panimon syksyn 2019 uutuusoluen, Artesaanin, etikettiä koristaa Saint Vacant -jalkineiden pääsuunnittelija, yhtiön perustaja ja isähahmo Janne Lax.

“Pienpanimo-oluen tekeminen on mitä suuremmassa määrin käsityötä, joten halusimme tehdä oluen kunnianosoituksena kaikille intohimoisille käsityöläisille, lajista riippumatta. Jannen tyylitaju, ammattitaito ja intohimo työtään kohtaan on tehnyt meihin suuren vaikutuksen. Olimmekin erittäin otettuja, kun hän vastasi myöntyvästi pyyntöömme käyttää hänen kuvaansa etiketissä”, panimon toimitusjohtaja Antti Isomäki kertoo.

Kahden eri alan käsityöläisen yhteistyö ei rajoitu vain kuvaan pullon kyljessä. Taidolla ja tyylillä tehty olut tuo hauskan lisänsä kenkien markkinointiin ja pienpanimolle näkyvyys oman alan ulkopuolella on kallisarvoista.

”Meille tärkeintä on tehdä oikeita asioita mukavien tyyppien kanssa, koska uskon siihen, että aito fiilis välittyy parhaiten. Ja tämä on juuri sitä! Projekti antaa meille myös kaivattua valtakunnallista näkyvyyttä, kun oluet ovat niin laajassa jakelussa”, Janne Lax kommentoi.

Artesaani Ahtanum Amber Ale julkaistiin keskiviikkona 18.9.2019 Olutravintola Black Doorissa Helsingissä ja se on saatavana S-ryhmän ja Keskon valikoimista syys-lokakuusta alkaen kautta maan. Olutta toimitetaan myös sekä pullo- että hanatuotteena laadukkaisiin olutravintoloihin.

Suomessa kehitetyt Saint Vacant -miestenjalkineet valmistetaan Portugalissa, Goodyear welted -menetelmällä Italialaisista materiaaleista. Suunnittelija Janne Lax on kokenut kengäntekijä, joka on saanut käsityöoppinsa Suomessa ja Englannissa. Hän perusti Saint Vacantin vuonna 2005. Vuonna 2016 Lax uudisti konseptin rajaamalla laajan malliston viiteen kenkämalliin. Suurena ideana on, että mies tarvitsee elämänsä aikana viidet kengät. Laxin rohkea oivallus yhdistää hänen suunnittelijataitonsa, klassiset miesten kenkämallit ja kestävän kehityksen.

Ruosniemi Brewery on laatuolueen keskittyvä pienpanimo, joka valmistaa moderneja, kansainvälisesti palkittuja klassikkotuotteita. Julistamme oluen ilosanomaa vastuullisesti ja haluamme tuoda hauskuutta ihmisten elämään. Teemme olutta, jotta ihmiset voisivat juoda paremmin.

Tuotekuvia ja video: media.ruosniemenpanimo.fi -> Artesaani 19.9.2019

Yhteydenotot ja lisätiedot: